Yapay zekâ ile üretilen görseller ve metinler son dönemde oldukça sık kullanılıyor ve bu içeriklerin bir şekilde ayrıştırılabilmesi için de çalışmalar yapılıyor. Meta da şubat ayında yaptığı açıklamada, kendi platformlarında paylaşılan yapay zekâ görsellerini etiketleyeceğini duyurmuştu. Mayıs ayında ise “Yapay zekâ ile yapıldı” etiketi Facebook, Instagram ve Threads uygulamalarında kullanılmaya başlandı.
Öte yandan fotoğrafçılar ve kullanıcılar, gerçek fotoğraflarının da sık sık yapay zekâ ile yapılmış olarak etiketlendiğinden yakınıyor. Ayrıca bazı gerçek fotoğraflar mobil uygulamada etiketli görünmesine rağmen tarayıcıdan giriş yapıldığında görülmüyor.
Hatalı etiketler sorun yaratıyor
Fotoğrafçılar, bu şekilde hatalı etiketlenen görsellerle ilgili çekincelerini dile getiriyor. Fotoğrafların üzerinde Photoshop gibi programlar ile düzenleme yapıldığında bu bilgi meta dataya işleniyor. Meta ise bu programlarla yapılan işlemlerin ardından fotoğrafları yapay zekâ ile üretilmiş gibi algılıyor. Fotoğrafçılar ise yapılan düzenlemelerin yapay zekâ ile üretilmiş olarak etiketlenmemesi gerektiğini belirtiyor.
Konuyla ilgili olarak henüz Meta tarafından gelen bir açıklama bulunmuyor. Meta henüz etiketleri ne zaman uyguladığına dair de bir bilgi paylaşmadı. Şu anda Meta, Adobe Generative AI Fill gibi araçlarla düzenlenmiş fotoğraflarla tamamen yapay zekâ ürünü görselleri ayıramıyor gibi gözüküyor. Öte yandan firmanın platformlarında açıkça yapay zekâ ile üretilmiş olan ancak etiketlenmemiş görseller de bulunuyor.